چرا قالیشویی همشهری را انتخاب کنیم ؟
مراحل شستن فرش
این بخش در حال آماده سازی است
قالیشویی همشهری کارخانه شستشو فرش اتوماتیک
قالیشویی همشهری

لکه گیری در مراکز قالیشویی تهران چگونه انجام می شود؟

یکی از اصلی ترین نگرانی های افراد، نوع لکه گیری در مراکز قالیشویی تهران است. گاهی اوقات به دلایل مختلف لکه های عجیب و غریبی روی فرش ایجاد می شود که خودتان از پاک کردن آن ها عاجز خواهید شد. به دلیل این که فرش زیبایی منزل شماست و همچنین کالایی گرانبها به شمار می رود، نمی توان از خیر این لکه ها گذشت. در این موارد، افراد با استیصال تمام به قالیشویی متوسل می شوند. امروز در این مقاله به شما توضیح دادیم که مراکز قالیشویی تهران، چگونه از شر این لکه های عجیب و غریب و سرسخت، خلاص می شوند. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لکه برداری از فرش ها در مراکز قالیشویی تهران

گاهی اوقات مشتقاتی از نفت روی فرش ریخته می شود و کاملا به خورد آن فرو می رود. می توان گفت که این لکه ها، در رده سرسخت ترین لکه ها به شمار می روند و به هیچ وجه در خانه نمی توانید آن ها را جدا کنید. پیش از هرگونه اقدامی، باید مشخص شود که فرش دستباف است یا ماشینی. همچنین نوع الیاف نیز در روند لکه برداری موثر است. نوع الیاف با آزمایش خاصی در مراکز قالیشویی تهران انجام می شود. در این روش، یک متخصص مقداری از الیاف را بدون آسیب به بافت و بدون اینکه بعدا مشخص شود، می بُرد و می سوازند. در صورتی که الیاف گیاهی باشند، بوی سوختن کاغذ بلند می شود. در صورتی که الیاف حیوانی باشند، بوی کرک و موز کز خورده بلند می شود. در این شرایط انتخاب نحوه لکه گیری متفاوت خواهد بود.

باید توجه کنید که برای از بین بردن لکه های روی فرش به هیچ وجه از حلال لکه به طور مستقیم استفاده نمی کنند. این کار سبب می شود تا لکه بیشتر در فرش پخش شود. همچنین مهم است که روی لکه مواد شوینده مستقیم ریخته نشود، چرا که سبب پخش رنگ های فرش خواهد شد. لکه های سرسخت حتما باید به وسیله یک واسط با حلال در تماس باشند. این واسط می تواند آب باشد که حلال ها را رقیق کند و هم می تواند یک پنبه یا پارچه آغشته به حلال باشد. در پاک کردن لکه ها، به هیچ وجه مالش و ماساژ شدید دیده نمی شود. این کار نیز سبب پخش شدن لکه در فرش خواهد شد. در ادامه به چند نوع از این لکه ها و طریقه تمیز کردن آن ها در فرش های معمولی اشاره کرده ایم.

لکه قیر

اگر روی فرش شما قیر ریخته شده باشد، ابتدا باید ضخامت آن مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که ضخامت لکه قیر زیاد باشد، ابتدا به وسیله جسمی نوک تیز قیر اضافی برداشته می شود تا لکه هم سطح فرش شود. در این شرایط مراکز قالیشویی تهران از یک متخصص کمک می گیرند، تا آسیبی به بافت و الیاف فرش وارد نشود. در مرحله دوم از نفت سفید برای حل کردن قیر بهره می گیرند. این مرحله در صورت نیاز چند بار تکرار می شود. بعد از آن جای لکه با مواد شوینده مناسب از روی فرش پاک می شود. این مراحل را نمی توانید در خانه انجام دهید؛ چرا که ظرافتی که یک متخصص دارد، از دست افراد غیرمتخصص بر نمی آید.

لکه جوهر و مرکب

برای از بین بردن لکه جوهر و مرکب در مراکز قالیشویی تهران، از مانده ای پودری به نام هیدروسولفیت استفاده می شود. این پودر روی لکه ریخته شده و ماساژ داده می شود تا به عمق لکه نفوذ کرده و آن را در خود حل کند. بعد از آن بلافاصله محل لکه را با مواد خنثی و قلیایی شستشو می دهند تا این اسید بافت فرش را نابود نکند. زمان باقی ماندن ماده روی لکه مهم است تا فرش شما آسیب نبیند.

یک  روش دیگر برای از بین بردن لکه جوهر، استفاده از نمک است. در این روش نمک را روی لکه می پاشند و روی آن الکل می ریزند. نمک رنگ جوهر را به خود می گیرد. این روش تا زمانی که با هر بار نمک ریختن دیگر دانه های نمک رنگی نشوند ادامه داده می شود و این یعنی لکه به کلی پاک شده است. در این روش نیز شستشوی سریع بسیار مهم است.

حتما به خاطر داشته باشید که در مراکز قالیشویی تهران، فرش ها ابتدا لکه گیری می شوند بعد کل فرش شسته می شود. در غیر این صورت لکه تثبیت شده و به هیچ عنوان از فرش پاک نخواهد شد.

لکه مرکرکروم

مرکرکروم یا دواگلی، ماده ای قرمز رنگ و رقیق است که برای ضدعفونی کردن زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که این ماده روی فرش ریخته شود، لکه های نارنجی، زرد یا قرمز بسیار پایدار ایجاد می کند. برای از بین بردن این لکه در مراکز قالیشویی تهران، ابتدا لکه مرکرکروم را با آب و صابون می شویند. در ادامه، از پودر یا محلول جوهر لیمو استفاده می شود. این ماده با استفاده از یک قلم مو روی لکه مالیده می شود و سپس محل مورد نظر آبکشی می شود.

 

چسب و رنگ شیمیایی

عمل لکه بری رنگ با تینر فوری یا روغن انجام می شود. در این شرایط چندین بار محله لکه را با پنبه آغشته به تینر ماساژ می دهند تا لکه پاک شود. این کار در مراکز قالیشویی تهران توسط متخصص انجام می شود تا آسیبی به بافت فرش وارد نشود.

چسب های شیمیایی نیز حتما با تینر از روی فرش جدا می شوند. در برخی موارد از یک روش قدیمی برای از بین برده لکه چسب استفاده می شود؛ آن هم این که یک پارچه روی لکه گذاشته و آن را با اتو گرم می کنند. تا زمانی که پارچه خنک شود، نباید آن را از فرش جدا کرد. در این شرایط چسب به پارچه می چسبد و راحت جدا می شود. اگر باقی مانده چسب در الیاف وجود داشت، حتما از تینر استفاده می شود.

لکه نفت یا روغن‌ های سیاه

در مراکز قالیشویی تهران، به این منظور از نفت سفید به عنوان حلال و پاک کننده استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
شست‌وشوی فرش با قالیشویی در هروی

شست‌وشوی فرش با قالیشویی در هروی | 02122613232

وقتی به انتخاب یک قالیشویی با کیفیت و معتبر فکر می‌کنید، ممکن است امکان مراجعه حضوری برای شما ممکن نباشد. […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

اهمیت شستشوی فرش | قالیشویی هروی | 22613232

بهترین راه برای حفظ زیبایی، پاکیزگی، و سلامتی فرش‌های شما، ترتیب دادن شستشوی منظم و مناسب آنها در قالیشویی های […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

محلی ایده‌آل برای قالیشویی خانگی

قالی‌شویی خانگی یکی از خدمات مهم و ضروری برای حفظ نظافت و زندگی بهتر در منزل است. با توجه به […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *